tiistai 19. maaliskuuta 2013

Synnytysosastolla.

Tultiin yöllä kolmen maissa tänne sairaalaan. En kivuiltani pystynyt kävelemään, joten pyörätuoliin laittoivat ja toivat tänne synnytyspuolelle.

Kätilö tutki paikat ja totesi, että synnytyskanava on hävinnyt, mutta varsinaista avautumista on tapahtunut vasta sormen verran. Koska olin valvonut siinä vaiheessa jo reilut 28 tuntia ja ottanut vastaan kaikki supistukset, kätilö ehdotti että laittaa mulle pyllyyn piikin, joka vähän rentouttaa ja lievittää kipuja, koska olen jo tässä vaiheessa niin kipee :( otin piikin vastaan, antibioottitippa laitettiin kans . Eli sen helpottavan piikin sain puol neljän maissa, neljältä nukahdin ja viideltä heräsin taas kipeeseen supistukseen. Niitä onkin nyt tullut 10 min välein ja jokainen on kipeämpi kuin edellinen.

Kätilö sanoi sillon neljältä, että paikat näyttää kyllä sen verran hyviltä, että tänään saadaan lapsi syliin! Uskon kätilöä joten wohoo! Kaikki seuraavat supistukset kuulemma avaavat paikkoja :)

Harmi et kello on vasta 7 ja päiväkin on vasta edessä :D monia monia kipuja vielä kokematta. Juteltiin hieman myös epiduraalista ja totuushan on se, että olen jo näistä suppareista ihan saamarin paskana ja kipeenä, joten epiduraalia en voi poissulkea - tilanteen mukaan.

Toistaiseksi tens on ollut ihan ok apu, mutta ei sillä kyllä synnytetä, ainakaan mun kohdalla! Oon niin kipuherkkä ollu aina, en tiedä mitä kuvittelin kun ajattelin olevani kova :D

Ainii, mies nukkuu vieressä samanlaisella sängyllä kuin minä, aika söpöä <3

Palailen taas kun pystyn! Nyt supistaaaaaa...

Kärsivä akka ennen sairaalaan menemistä : hehe, aina ei voi olla edustava!

10 kommenttia:

  1. JES! :) Hyvä homma, että vauveli päätti vihdoin syntyä! :) Tsemppiä loppupäivään ja jaksamista ennen kaikkea! :)

    VastaaPoista
  2. Voi kun jännittävää! Toivottavasti ei tarvii enää montaa tuntia kärsiä ja saatte pian nyytin syliin <3
    Jään odottamaan lisätietoja..

    VastaaPoista
  3. Mulla oli täysin sama tilanne kun sairaalaan menin! Kanava kadonnu mut sormelle auki :( ja ai ettäse otti päähän :D tsemppiä loppurutistukseen <3

    VastaaPoista
  4. Oi ihanaa, että nyt on homma käynnissä :) Tai no, onhan se jo jonkun aikaa ollut nuilla kivuilla! Masentavinta mun ekassa synnytyksessä oli se, kun olin kärvistellyt salissa jo tuntikausia ja kivunlievitystä pyytäessäni kätilö sanoi, että "ymmärräthän sinä, ettei synnytys ole vielä käynnissä". Speksit ei täyttynyt, vaikka kyllä se siltä tuntui!

    Hienoa myös, että olet avoin epiduraalille. Mulle se avasi tuskien jälkeen sellaisen taivaan, että itse henk. koht. olisin valmis määräämään sen rutiinisti kaikille synnyttäjille. Etenkin jos on ollut jo pitkään kipeä, niin kohdunsuu saattaa jumittaa kiinni jo ihan siks kun kroppa alkaa hangoitella vastaan ja kun epiduraali poistaa kivun ja äiti rentoutuu, niin paikat voi aueta erittäin nopeasti. Ja lisäks siinä saa hyvällä tuurilla nukuttuakin! Suosittelen lämpimästi :)

    Tsemiä edelleen! Kohta on ihanuus sylissä <3

    - Piia

    VastaaPoista
  5. oi, onpa jännittävää! Tsemppejä loppurutistukseen!

    t. Annu

    VastaaPoista
  6. Jeeee, hirmusti tsemppiä! :)

    VastaaPoista
  7. Hauskaa miten innoissaan sitä voikaan olla toisen ihmisen kivuista... ;)

    Tsemppiä ja voimia koitokseen, muista että palkinto on mitä parhain! <3

    VastaaPoista
  8. ISO KIITOS kaikille tsempeistä!!!!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)