maanantai 1. heinäkuuta 2013

Polttarit

Mulla oli lauantaina aivan ihana päivä!
Aamulla herättiin suht ajoissa ja sovin jäätelötreffit erään tutun kanssa, hoidin Olivian aamupesun ja mentiin terassille, mies laittoi minulle aamupalaa. Mietin kuumeisesti koko edellisen päivän ja la aamun, että onkohan mulla polttarit lauantaina. Olin ihan varma että on. Vaikka kaasoni laittoi minulle aamulla viestin, että voiko soittaa mulle puoliltapäivin kun ei olla pitkään aikaan juteltu. Hetken kyllä epäilin hommaa, mutta uskoin häntä.

Join siis rauhassa aamukahvia terassilla kun yks kaks alkoi kuulumaan auton tööttäyksiä pitkin pihatieltä, pihalle parkkeerasikin 4 autoa, ystäväni tulivat hakemaan minut!!! Voi luoja sitä onnen tunnetta. Hypin tasajaloin ilmaan, itkin onnen kyyneleitä ja huusin "onko ne nyt? Rakas, mun polttarit on nyt. Wuhuu" ja sitä rataa..

Ihan ekana mut vietiin johonkin ihme viljalaitoksen eteen. Leivotaanko me leipiä tai jotain? Juu ei. 


Mut laitettiin laskemaan seinää alas köyttä pitkin. Mulla on lievä korkean paikan kammo - thank's guys.
Jotenkin tuli olo, et mut haluttiin hengiltä. Mutta laskin sen peräti kahdesti, huippua oli!!



Tehtävä suoritettu, palkkioksi kylmä Crowmoor 


Matkamme jatkui siitä keskustaan puistoon piknikille: kana-pastasalaattia, mansikoita, skumppaa, piirakoita 

 
Sää oli puolellamme, aurinko paistoi ihanasti <3

Piknikin jälkeen oli tiedossa taas adrenaliinia ja vauhtia:


Nimittäin pääsin ajamaan kartingia!!!


Koko päivän kestävä tehtäväni oli kerätä hyviä neuvoja avioliitton, joten käväisin vihkoni kanssa myös Alkossa


Ja toripubissa :)


Kaupunkikierroksen jälkeen tulimme meille, mieheni oli laittanut mulle morsiussaunan rantaan (ihanasti olikin laittanut, valkoinen lakana ja vielä itse tehdyt vihdat). Siellä sitten tyttöjen kanssa saunottiin, uintiin. Suolalla pestiin selkä ettei vanha suola janota, kananmunat rikottiin mun päähän ai, ja jauhojen tarkoitusta en muista, mutta levitettiin sitäkin selkään.

Morsiussaunan jälkeen siirryimme grillikatokseen, jossa mieheni grillasi meille. 



Sitten seurustelua terassilla ja lopulta mentiin kaasoni kanssa vielä yöelämään. Eli baariin. Baarissa eli klo 24 jälkeen en juonut enää mitään, kotiin tultiin kolmen maissa.

Koko päivä oli erittäin ihana ja äärimmäisen onnistunut. Minulla on ihania ystäviä <3

Ja ihana mies!!! Hän hoiti Olivian täydellisesti ja vielä ehti laittaa saunan ja tehdä vihdat, grillata ja viedä meidät kaupunkiin!
Uskomatonta. 

Grillauksen aikana Olivia nukkui, maidon (oma) mies lämmitti pakkasesta pitkin päivää  ja viedessä meitä kaupunkiin, Olivia nukkui, hänen seuranaan oli  rakas ystäväni (raskaana ja 2 lapsen äiti) :)

Kiitokset mun rakkaille <3





5 kommenttia:

  1. Toivoinkin, et teet postauksen polttareistas! :) Ihanalta kuullostaa ja näyttää, kiva että oli noin onnistunut päivä! :)Nyt enää suuria juhlia odotellessa sitten! :)

    VastaaPoista
  2. Voi kun ihanat polttarit! Aika hurjan näköistä touhua tuo seinän laskeminen! Huh..

    VastaaPoista
  3. Moikka! Ensinnäkin ihana blogi, löysin tän sillon joskus kun olit vielä raskaana ja edelleen seurailen tätä :)
    Mutta asiaan... Haluisin kysyä, (kun suunnitelen baari-iltaa ensi viikonlopulle) kuinka hankalaa oli olla "ulkoilemassa" kun imettää? Rinnat kipeyty pahasti? Ja mitä muuten olet mieltä jos pienen lapsen äiti lähtee viihteelle?

    Terkuin pienen tytön äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi!

      Kiitos, ihanaa, että tykkäät blogistani :) mulla on ollut viime aikoina huono omatunto, kun en olekaan ehtinyt kirjoittelemaan tänne!
      Mutta, kysymykseesi:

      Alkoholi (jos aiot juoda) nähtävästi nostaa maitoa. Pumppasin rinnat tyhjiksi noin klo 22 illalle, baarissa klo 01.30 maissa oli jo niin tuskaista, että päädyin vessaan pumppaamaan käsin, suoraan vessanpönttöön. Pumppasin sen minkä jaksoin, käsi nimittäin alkoi kramppaamaan! Kotona olin klo 03 ja taas oli pumpattava - yhteensä tuli reilu puoli litraa. Enkä siis juonut alkoholia enää klo 24 jälkeen!! Eli kyllähän tuo vähän hankaloitti, valitsin myös päälleni vääränlaisen paidan, sillä jouduin riisumaan sen vessassa kokonaan, jotta saisin pumpattua.
      Kun asennoituu tähän positiivisesti, iltasi onnistuu varmasti!
      Mun mielestä imettäväkin äiti saa välillä tuulettua, ei se ole keneltäkään pois, jos äiti haluaa viettää aikaa esim ystäviensä kanssa ja ottaa alkoholia tai jopa vetää perskännit, pääasia ettei tee sitä lapsen lähellä eikä ala hoitamaan lastaan alkoholin alaisena. Jos vauvalla on turvallinen ihminen lähellä niin kaikki on hyvin. Varoitan kuitenkin- vauvanhoito krapulassa ei ole mukavaa, ei sen takia et ois huono olo, vaan siksi et on itsellä huono omatunto että on ollu yön pois vauvan luota, sitten haluais olla mahd lähellä vauvaa mutta se ei tunnu mukavalta kun saattaa haistaa ja maistua pahalta :D itse siis poltin myös tupakkaa polttari-iltana.
      Oman baari-iltani jälkeen mulle tuli sellainen olo, että imettävän äidin paikka on kotona vauvansa luona, ja ajattelin että haluan olla aina imetyskunnossa. Nyt olen kuitenkin sitä mieltä, että vauva voi hyvin, kun äiti voi hyvin. Ja jos äidille tulee hyvä olo siitä, että pääsee tuulettumaan (silloin tällöin!!) niin sitten siinä ei todellakaan ole mitään pahaa :) vaikka baarissa mua ahdisti, et kaikki tutut jotka tietää, et olen pienen vauvan äiti, kattoo varmaan pahasti, niin ei kuitenkaan käynyt ;)
      Toivottavasti tästä oli sinulle apua, tuntuu, et kirjoitin hieman sekavasti ;/ sori!

      Poista
  4. Kiitos paljon vastauksesta, oli kiva ja helpottavaa kuulla sun kokemuksista! Kyllä mua tietysti hieman jännittää, että miten tuleva lauantai-ilta tulee sujumaan näin imettävänä äitinä, mutta tosiaan kun asennoituu siihen positiivisesti, niin eiköhän illasta tule ihan onnistunut! :)
    Ja oon myös samaa mieltä, että kyllä äiti saa käydä välillä tuulettumassa, kunhan ei hoida lasta sitten alkoholin vaikutuksen alaisena.

    Mukavaa kesän jatkoa sulle ja pikkuselle :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Vastaan pian :)